საწრეო მუშაობის რეფლექსია


   სსიპ - ქალაქ თბილისის N167 საჯარო სკოლის III/ კლასში 2018-2019 სასწავლო წლის მეორე სემესტრში შეიქმნა ქართული ენისა და ლიტერატურის წრე. წრის შესახებ ინფორმაცია დროულად იყო ხელმისაწვდომი ყველა დაინტერესებული პირისათვის. წრის შექმნის შესახებ გამოვაქვეყნე სოციალურ ქსელში საკუთარ ბლოგზე.
   წრეში გაერთიანებული იყო 14 მოსწავლე. საწრეო მუშაობა ტარდებოდა კვირაში ერთხელ, ორშაბათობით, მე-6 გაკვეთილზე. საწრეო მუშაობაზე განსახილველი საკითხები წინასწარ იყო გაწერილი პროგრამის სახით, როგორც სააზროვნო, ასევე წერისა და კითხვის უნარების განსავითარებლად.
   საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით ქართულ ენასა და ლიტერატურაში, საწრეო მუშაობა საჭიროა იმისთვისრათა მოსწავლეებს მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ გრამატიკაშირაც მომავალში სწორად წერისა და მეტყველების საწინდარია.
საწრეო მუშაობის პერიოდში მოტივაციის ასამაღლებლად:
• გზადაგზა ვახალისებდი მოსწავლის წარმატებასმაგრამ დეტალურად ვუხსნიდი თითოეული შეცდომის მიზეზს.
• მოსწავლე თავად პოულობდა შეცდომას და ასწორებდა მას.
• მოსწავლეები აკვირდებოდნენ თავია ნამუშევრებსმათში არსებულ შეცდომებს და მსჯელობის გზით მიდიოდნენ სწორ პასუხამდე.
   ბავშვები მსჯელობდნენ წაკითხული ტექსტის ირგვლივ, გამოთქვამდნენ თავიანთ აზრს, მუშაობდნენ როგორც ინდივიდუალურად, ასევე ჯგუფურად.
ვფიქრობ, წრის მეცადინეობამ ხელი შეუწყო მოსწავლეებში ლექსიკური მარაგის გამდიდრებას, მრავალფეროვანი ტექსტებისა და სხვადასხვა სტრატეგიების გამოყენებით ისწავლეს მსჯელობა, შეძლეს წაკითხული ტექსტის შინაარსის გაგება, გააზრება. კიდევ უფრო განუვითარდათ თანამშრომლობის, ურთიერთშეთანხმებულად მუშაობის უნარები, გაუჩნდათ კითხვის ინტერესი.
   შევეცადე მოსწავლეებისათვის სასწავლო გარემო ყოფილიყო მშვიდი, კეთლგანწყობილ ურთიერთობებზე აგებული, ასევე ვცდილობდი მრავალფეროვანი და საინტერესო აქტივობები ყოფილიყო ყოველ მეცადინეობაზე. მეცადინეობებზე ვიყენებდი რესურსებს, რომელიც ხელმისაწვდომი იყო ყველასათვისმოსწავლეები იცავდნენ ქცევის წესებს,  ჩემ მიერ მიცემული ინსტრუქციები მათთვის იყო გასაგები
 წრის მუშაობით დაინტერესებულები იყვნენ მშობლებიც. მათ სურვილი გამოთქვეს, რომ კარგი იქნებოდა, თუ მომავალშიც გაგრძელდებოდა საწრეო მუშაობა.
 მოსწავლეები ყოველთვის ხალისით რჩებოდნენ წრის მეცადინეობაზე, ასრულებდნენ სავარჯიშოებსგაუღვივდათ ინტერესი და პატივისცემა საგნისადმიგაიზარდა მოსწავლეთა ცოდნის დონე.
 ქართული ენისა და ლიტერატურის საწრეო მუშაობა დადებითად აისახა საგნის სწავლების შედეგებზე.

Комментариев нет:

Отправить комментарий